Šī gada rudenī vienlaikus gandrīz simts pasaules valstīs norisinājās starptautiskā izglītības akcija “Pasaules lielākā mācību stunda”, mudinot ikvienu skolēnu līdzdarboties ilgtspējīgas attīstības sekmēšanā, meklējot risinājumus vietējās kopienas problēmjautājumiem. Akcijai jau ceturto gadu pievienojās arī Latvijas izglītības iestādes, kas piektdien, 23. novembrī, savu pieredzi ikvienam interesentam vēstīs, piedaloties Pasaules lielākās mācību stundas ideju tirgū.
“Ir noslēgusies starptautiskā izglītības akcija, kuras šī gada vadmotīvs bija līdzdalība. Skolotāji kopā ar skolēniem aktīvi iesaistījās savas vietējās kopienas un apkārtējās vides pilnveidošanā, paturot prātā globālos mērķus, ko ANO valstis pieņēma 2015. gadā un ko apņēmušās sasniegt līdz 2030. gadam. Lai dalītos idejās par globālo tēmu ieklaušanu izglītībā, šogad esam izvēlējušies interaktīvu formātu – ideju tirgu,” skaidro UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Izglītības sektora vadītāja Ilze Dalbiņa.
Ideju tirgū, kurā piedalīsies vairāk nekā divdesmit izglītības iestādes no visas Latvijas, atradīsies četri pieturas punkti, iezīmējot šī gada Pasaules lielākās mācību stundas daudzveidību: “Es un pasaule”; “Globālie mērķi un kopiena” reāli risinājumi kopienas problēmām”; “Globālā izglītība un globālie izaicinājumi: vide un cilvēks”; “Sadarbība globālo izaicinājumu iepazīšanai skolā: skola-augstskola-uzņēmēji-valsts un pašvaldību iestādes”.
Pasākums, kas norisināsies kā daļa no Globālās izglītības nedēļas pasākumu cikla, norisināsies 23. novembrī Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē (Imantas 7.līnija – 1, 325.auditorijā) no plkst. 12.00 līdz plkst. 18.00; ideju tirgus darbosies no plkst. 13.30 līdz plkst. 15.00, savukārt no plkst. 15.30 līdz 16.40 notiks paneļdiskusija “Kāpēc izvēlos līdzdalību?”.
Pieteikšanās pasākumam: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSegYATOHeZ-2MwQzAGJlXjPTKkQCuTMYWIFpmG22wAPzuhhTg/viewform
Šogad Pasaules lielākajā mācību stundā iesaistīties varēja divējādi. Pirmkārt, nodarbībā “Ikviens var būt mērķu sargs” bija iespēja veidot paša portretu, spriežot par sev raksturīgākajām prasmēm un iezīmēm, raksturojot sevi kā globālo mērķu sargu. Otrkārt, nodarbībā “Laiks rīkoties” varēja kopīgi radīt vietējo Rīcības plānu: saprast, kā globālie mērķi var palīdzēt apzināt vietējās problēmas, kuras skolēni vēlētos atrisināt.
Akciju Latvijā organizē UNESCO Latvijas Nacionālā komisija, to atbalsta Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrija, kā arī nevalstiskās organizācijas, tostarp Latvijas platforma attīstības sadarbībai, Latvijas Augstskolu pedagogu sadarbības asociācija, Vides izglītības fonda Ekoskolu programma u.c.
Plašāka informācija par akciju atrodama starptautiskajā vietnē http://worldslargestlesson.globalgoals.org, savukārt informācija latviešu valodā ar mācību stundu paraugiem, pieejama vietnē: www.skolas.unesco.lv.