Izglītība

Piektdien, 23. martā Zviedrijas vēstniecībā Rīgā pulcējās jaunieši no 11 Latvijas vietām – Kuldīgas, Riebiņiem, Valmieras, Ozolniekiem, Ādažiem, Cēsīm, Rēzeknes, Pļaviņām, Jaunsilavas, Brocēniem un Rīgas, lai sagatavotos Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) modelēšanas spēlei. Spēle norisināsies aprīļa beigās Igaunijā, Tallinā.

“ANO modelēšanas spēles tiek rīkotas, lai jaunieši apspriestu cilvēces attīstībai nozīmīgus jautājumus, tādējādi veicinot līderības, sadarbības un problēmu risināšanas prasmes, kā arī prasmi panākt vienošanos, kas nākotnē palīdzēs darboties komandā.  Šis projekts jau vairākus gadus veiksmīgi norisinās Latvijā, Igaunijā un Ukrainā, veicinot pieredzes apmaiņu un sadarbību,” skaidro UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Izglītības sektora vadītāja Ilze Dalbiņa. Latvijā aktivitāti organizē UNESCO Latvijas Nacionālā komisija.

Sagatavošanās pasākumā jaunieši iepazinās ar ANO sistēmas pamatprincipiem, Ģenerālās asamblejas darbu un Latvijas pieredzi tajā. Jaunieši stiprināja argumentēšanas prasmes, kā arī uzzināja vairāk par šogad izvirzītajām projekta tēmām: sieviešu un bērnu tiesībām, mediju drošību un medijpratību, pirmiedzīvotāju valodām, valodu daudzveidību un aizsardzību. Tostarp šogad pasākuma laikā tika prezentēta Marka Ablija populārzinātniskā grāmata „Tā viņi te runā. Ceļojumi pa apdraudētām valodām”. Iepriekšminētās tēmas cieši saistītas ar ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķiem, kurus ANO Ģenerālajā asamblejā 2015. gada 25. septembrī ar rezolūciju “Mūsu pasaules pārveidošana: ilgtspējīgas attīstības programma 2030. gadam” apstiprināja 193 valstis, tostarp Latvija.

Pasākumā uzstājās Latvijas Universitātes prorektore humanitāro un izglītības zinātņu jomā, profesore Ina Druviete, Centra “Marta” Jaunatnes programmu vadītājaMadara Mazjāne-Kokina, Vidzemes Augstskolas pētnieki – docente Solvita Denisa Liepnieceun docents Jānis Buholcs, kā arī projektu vadītāja Debašu līderu skolā "Quo Tu domā?" Sintija Tarasova.

Šis pasākums tika rīkots ar Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas, Ārlietu ministrijas, Zviedrijas vēstniecības Latvijā un Latviešu valodas aģentūras atbalstu.